When traveling abroad (including temporary return), you must submit the “Notification for Overseas Travel” to the Student Affairs Office.
・Please make sure to get the signature of your supervisor in the “(Signature from your supervisor)” section.
If you do not have a faculty advisor, please obtain a signature from the chair of the student committee of Reiwa 6 fiscal year ( Urakawa Kunio sensei).
・Please also submit an itinerary (any format) showing the itinerary, such as an e-ticket (confirmation of airline ticket reservation), or a travel itinerary showing the places to be visited, places to stay, etc.
(If you an oversea student, use the foam of 01.Notification for Overseas Travel.)
If you have any questions, please contact the Student Affairs Office.
(jbkkyomu2ec★jimu.kyushu-u.ac.jp) Please replace ★ with @.
海外渡航(一時帰国を含む)は、学務課へ「海外渡航届」の提出が必要です。
・指導教員(署名)の部分には、必ず指導教員の先生から署名を貰ってください。
ゼミに属しておらず、指導教員がいない方は、学生委員長の先生(令和6年度は 浦川 邦夫 先生)から署名を貰ってください。
(留学生ではない学生のみなさんは、日本語の海外渡航届を使ってください。)
・航空券の予約確認書(eチケット)などの旅程が分かるもの、もしくは訪問先・滞在先などを記載した旅程表(様式自由)も一緒に提出して下さい。
・短期留学プログラムへ参加の方は、内容が分かる資料も添付して下さい。
ご不明点があれば学務課へお問い合わせください。
(jbkkyomu2ec★jimu.kyushu-u.ac.jp)★は@に置き換えてください。